הרחבה

הרחבה למשל
'מצפן בלב ים - משל מקור"
-
חיבור זה סוד החיים, יסוד החיים
(הרב מיכאל לייטמן בתוכנית "מקובלים כותבים", חיבור, חלק 4)

חיבור לפי נוסחה להידמות לאורחיבור לפי נוסחה של הידמות
"..הבורא שבר את הנשמה הכללית לכמות עצומה של נשמות, וכל אחת מהן הפכה להיות אגואיסטית. ועכשיו, אם נתחבר בינינו, אז נשיג את תכונת ההשפעה, תכונת האהבה, תכונת האלטרואיזם.
לכן, אם אתה רוצה להרגיש את הבורא, אז מופיעה אצלך משימה מדויקת. כאשר אתה וחברך מתחילים להתחבר, הוא אליך ואתה אליו, בכך אתם מייצרים ביניכם תכונה קטנה של השפעה והופכים להיות דומים במשהו לבורא. במידת ההידמות בתכונה המשותפת שלכם אתם מרגישים את הבורא. אבל רק אתם, ולא אף אחד אחר. התכונה המשותפת הזאת נקראת "נשמה"."
הַכְּלִי הָרוּחָנִי

רוּחָנִיּוּת מַתְחִילָה
מֵהַנְּטִיָּה לְחִיבּוּר.
כִּי רַק מִתּוֹךְ הַחִיבּוּר
בֵּין רְצוֹנוֹת כָּאֵלֶּה כָּמוֹהוּ,
שֶׁכּוּלָם "תּוֹעִים בַּשָּׂדֶה",
הָאָדָם מְגַלֶּה אֶת הַכִּיוּוּן.
(הרב מיכאל לייטמן, 26.06.08)
הקשר בינינו - זה המקלט הרוחני
(הרב מיכאל לייטמן בתוכנית "שלבי הסולם", כנס "קבלה לעם" העולמי - החיבור בינינו)
-
   מקובלים כותבים , חיבור, חלק 1
צורת היחסים בין בני אדם, היא שמייחדת את האדם
"חיבור זה אומר ששני דברים שקודם לא היו מחוברים, נכנסים לסוג של קשר ביניהם. מתי נקרא הקשר שלהם "חיבור"? כשכל אחד מוסיף לשני, נכלל מהשני, ויש כבר ביניהם מערכת יחסים משותפת, שמקדמת אותם לקיום הדדי, ומתוך הקיום ההדדי יש כבר התפתחות. [...]
אנשים צריכים לשנות לגמרי את צורת היחסים ביניהם, כי צורת היחסים בין בני אדם היא הצורה שמייחדת את האדם, מבדילה בין אדם לבהמה. בין הבהמות אין שינויים ואין יחסים כמו שבינינו. אצלם הקשר מתבטא רק באיך אני אוכל את הזולת ואיך אני מתרבה על ידי הזולת. אצלנו זה מצב חברתי, אותו אנחנו צריכים לבדוק, מה בנינו בצורה אינסטינקטיבית, אגואיסטית ברצון שלנו ואיך אנחנו צריכים לבנות ממנו צורה הפוכה." (הרב מיכאל לייטמן, "מקובלים כותבים", חיבור, חלק 1)  


לְבוּשׁ אַהֲבָה
מתוך כתבי רב"ש, חלק ג', מאמר 759: "כללות האדם"

לְאַחַר שֶׁהָאָדָם
קִבֵּל לְבוּשׁ שֶׁל אַהֲבָה מִזּוּלָתוֹ,
אֲזַי מִשְׁתַּעֲשֵׁע רַק מֵאַהֲבַת זוּלָתוֹ,
וְשׁוֹכֵחַ אֶת אַהֲבָה עַצְמִית.

וַאֲזַי כֹּל אֶחָד מִבֵּין שְׁנֵיהֶם
מַתְחִיל לְקַבֵּל תַּעֲנוּג,
רַק בָּזֶה שֶׁדּוֹאֵג עֲבוּר חֲבֵרוֹ,

וְאֵין לוֹ מָקוֹם לִדְאוֹג עֲבוּר עַצְמוֹ,
מִטַּעַם שֶׁכֹּל אָדָם
יָכוֹל לָתֵת יְגִיעָה,
רַק עַל מָקוֹם
שֶׁהוּא יָכוֹל לְקַבֵּל תַּעֲנוּג.

שרטוט של הרב מיכאל לייטמן (03.08.12) בנושא מאמר רב"ש על "ישיבת חברים"

וּמֵאַחַר שֶׁהוּא מִשְׁתַּעֲשֵׁע
עִם אַהֲבַת זוּלָתוֹ,
וְדַוְקָא מִשָּׁם הוּא מְקַבֵּל תַּעֲנוּג,
לָכֵן לֹא יִהְיֶה לוֹ שׁוּם הֲנָאָה
בָּזֶה שֶׁיִּדְאַג עֲבוּר עַצְמוּתוֹ.

מִמֵּילָא אֵין תַּעֲנוּג,
אֵין דְּאָגָה,
וְאֵין מָקוֹם לִיגִיעָה.

עולמות נפגשים
קבלה ומדע - 3
שיחה  עם הרב ד"ר מיכאל לייטמן 02.05.14

שאלה: מה הוא בעצם המכשיר הזה, מה הוא המקור של אותה אנרגיה הגדולה הזאת?
האור, האור העליון, כוח ההשפעה. אתה מזמין אותו ממרכז הקבוצה. במידה שאתה יודע להתחבר עם האחרים, אתם מזמינים את הכוח העליון, ועל ידו אתם מתחילים לשנות את הכל. אתם יכולים לשנות את העולם, אין שום דבר שעומד כנגד זה.

שאלה: כנגד מה בדיוק?
כנגד הכוח העליון הזה.

שאלה: כנגד איזו פעולה שיוצרת פתאום את התגובה הזאת?
חיבור. אבל חיבור כמו שהמקובלים מגדירים אותו.

שאלה: לגבי הפעולה הזאת, שהאדם מזמין את הכוח. לדוגמה, אני נמצא בסירה ואני רוצה להתקדם. אז אם אני יושב בסירה ומנסה לדחוף אותה או שם מאוורר שייצר רוח, הסירה לא תזוז, כי אני בתוך הסירה עצמה, לכן יש לי איזה כוח שמתנגד לדחיפה שלי. אבל אם יבוא כוח מבחוץ, או אפילו אני מבחוץ אדחוף את הסירה, או תבוא רוח מהמפרץ, הסירה כן תזוז. זאת אומרת האדם את עצמו לא יכול לדחוף, הוא צריך כל הזמן שיהיה כוח מבחוץ, הוא צריך להזמין כוח. ההזמנה הזאת של הכוח מאיפה היא מגיעה? כי אם אני נמצא בסירה, יושב בסירה, איך אני מזמין כוח שידחוף את הסירה הזו?
כי אתה עובד עם כוח שמתגלה במרכז הקבוצה. זה כוח שכבר לא שייך לאף אחד. זה כוח שאתם מייצרים אותו. אתם מייצרים, מייצבים את כוח ההשפעה ביניכם שהוא מתחיל להזיז את הסירה. זה המנוע שאתם בונים. זו האנרגיה שאתם מייצרים, בזה שאתם מתעלים מעל האגו שלכם ומשתדלים להיות יחד.

שאלה: אמרת "להתעלות מעל האגו". בטח גם את זה אפשר להמיר לאיזו פעולה.
נכון, האגו הוא גדול מאוד, הדדי, מתגלים שם ממש כאלה כלים כנגדם, אחד נגד השני, שנאה גדולה מאוד. וכשאתם מתגברים על זה, אתם הופכים את הכוח השלילי לכוח חיובי, ואז יש לך שני כוחות ביד ואתה מתקדם. אם יש לך פלוס ומינוס מה הבעיה? רק הכיוון לאן להתקדם.

שאלה: הנקודה הזאת של ההזמנה של הכוח. ראינו, שמתוך כל הכוחות שאני מפעיל אני לא יכול להזיז בעצמי את הסירה. איפה פה פתאום אני מזמין כוח חדש שמשנה את כל התמונה? מה התנאים לכך שהאדם יכול להזמין עליו כוח מבחוץ? מאיפה מגיעה היכולת להזמין כוח מבחוץ, כוח חיצוני שיזיז אותו? מה נדרש לזה?
נדרש לזה חיבור עם אחרים. הכל נובע משם.

שאלה: את הסירה שלי אני לא יכול להזיז, אני צריך שיהיו כמה סירות.
אתה צריך מנוע. אתה מתכוון לסירה שלך האישית?

שאלה: כן, אני לא יכול להזיז אותה, אני בתוך הסירה לא יכול לזוז.
למה אתה בתוך הסירה? אתה בתוך סירה עם כל הקבוצה.

שאלה: אני וכל הקבוצה עוד יותר טוב.
ואז אתם מפעילים מנוע.

שאלה: איזה מנוע אנחנו מפעילים?

יש לכם מנוע שאין לו חומר דלק. אתם מפעילים את המנוע. איך אתם מפעילים אותו? אתם צריכים לחבר למנוע הזה פלוס ומינוס. איך? יש לך קבוצה, שמבחוץ לכל אחד יש כוחות אגואיסטים, יש מינוסים. קח את כל המינוסים האלה יחד, ותחבר אותם למינוס שבמנוע, ויש לך מינוס. ולמרות המינוס אתם ביניכם מתחברים יחד כולם, בפלוס. תחבר את הפלוס הזה לפלוס שבמנוע, ואז יש לך פלוס ומינוס, והמנוע שלך עובד, והסירה מסתובבת. אנחנו יכולים באמת לכוון את הסירה שלנו לכיוון הטוב.

מקובלים כותבים , חיבור, חלק 2
מהות החיבור החדשה
אנחנו מגיעים למצב חדש. לפי חכמת הקבלה, המילוי של האדם לא צריך להיות מקבלה אלא בצורה הפוכה, מנתינה. לא שהפלוס יעבוד על המינוס, אלא שהמינוס יעבוד על הפלוס. כלומר אנחנו כאן צריכים להגיע למצב החיבור החדש, מהות החיבור החדשה.
[...]
חוכמת החיבור מלמדת איך האדם מקרב לעצמו את הזולת. וכאן אנחנו זקוקים לחכמת החיבור.
היא אומרת שאנחנו צריכים לעשות תרגילים איך להיכנס יחד בחיבור, בהידברות בינינו, איך אנחנו מתחילים להכיר את עצמנו, איך נסדר ביננו קשר כזה, כך שנזמין אותו כוח ההשפעה שנמצא בטבע אבל נסתר. וכוח ההשפעה הזה ישפיע עלינו וישנה לנו את היחס לזולת, כך שנרגיש את הזולת כקרוב.
[...]
זה קורה על ידי חיבור. אם אתה נמצא בחברה, בסביבה, נאמר שסביב לשולחן עגול יושבים עשרה אנשים, ומדברים ביניהם על מנת לעורר את הכוח העליון הזה שטמון בטבע, כדי שהכוח הזה ישנה את היחסים ביניהם מדחייה לחיבור, כך אנחנו מגיעים לסוג חיבור מיוחד שנעשה על ידי הכוח העליון, לא על ידינו. אנחנו לא מסוגלים לכך, כי הטבע שלנו הפוך מחיבור, ואז כשהכוח הטמון בטבע מחבר בינינו, אנחנו הופכים להיות לדרגה הבאה של הקיום, שכל אחד יכול להשפיע לזולת ועל ידי זה ליהנות.
[...]
אפשר לעורר אותו על ידי פעולות פשוטות של חיבור. זה סך הכל תרגילים, אין יותר חוץ ממאמצים כאלה פשוטים בלהתחבר יחד, ולעורר את כוח החיבור הזה מבפנים שישנה אותנו. ועל ידי כך שהוא משנה אותנו, אנחנו נכנסים ליתר חיבור בינינו, מנטרלים קודם כל את האגו שלנו, את כוח הרע ההדדי, עד שמגיעים למצב הניטראלי, עוברים את המצב הניטראלי, ומתחילים להיכנס לכוח הטוב שבינינו.
[...]
זה לא שאני דוחה את כולם ונמצא בתחרות עם כולם, אלא עכשיו אני צריך להיות בחיבור עם כולם. זה חיבור מעל השנאה, מעל הדחייה, זו חכמת החיבור החדשה. (הרב מיכאל לייטמן, "מקובלים כותבים", חיבור, חלק 2)  

העבודה שלנו בעצם 
כולה היא בחיבור בינינו
(הרב מיכאל לייטמן בתוכנית "קבלה למתחיל", 07.10.10)

מהו חיבור
חיבור הוא השטח המשותף הנוצר בינינו. על ידי אילו פעולות ניתן להגיע לחיבור, מהי התכללות ומה משיגים כשמתחברים?

אם אני הולך להתחבר עם הזולת, 
אז אנחנו נמצאים עם כל הזולת הזה יחד, 
בלהחזיק את האור בינינו, 
בלהחזיק את החיים הנצחיים בינינו.
(הרב מיכאל לייטמן בתוכנית "קבלה למתחיל", 07.10.10)

-
מקובלים כותבים , חיבור, חלק 3
התחברות ברמת הרצון שבאדם
"אנחנו היינו בצורת חומר הדומם, חומר הצומח, חומר החי, ועכשיו הגיע התור של הדרגה האחרונה, הדרגה הרביעית. זה לא שאנחנו מתחברים בגופים שלנו, ודאי, אלא מדובר כאן על ההתחברות ברמת הרצון שבאדם, הרגש והשכל שלו, שאנחנו צריכים להתחבר בדרגה הזאת. ובניגוד לכל הדרגות הקודמות, כאן אנחנו צריכים להתחבר בעצמנו. אז נבין באמת מהו כוח החיים שעבר הטבע בהתפתחות מדומם לצומח, מצומח לחי. כי מחי אנחנו צריכים להגיע לדרגת המדבר, בכוחותינו, ממש בהשקעה שלנו.
[...]
כך נבין אז מהו סוד החיים.
[...]
הייצור החדש הזה ייקרא אדם, הדומה לא-לוהים, הדומה להטבע. הטבע בגימטרייה א‑לוהים, שזה אותו דבר. אנחנו בחיבור רגשי ושכלי בינינו, בפעולות, בכוונות, בצורת החיים, בצורת העזרה זה לזה, כי הופכים להיות רגשית ממש לגוף אחד, בזה אנחנו מגיעים לצורה שהופכים להיות כאדם אחד, והוא נקרא אדם. זו אותה דמות מהותית אחת, במהות, בכוח, בשכל, ברגש, שכל האנושות הופכת להיות לאחד.
עד כדי כך מרגישים בפנים זה את זה וכולם יחד, ועד כדי כך מתחילים להתקשר זה לזה בצורה טובה, יפה, משלימה, שכל אחד בתוך הדמות הזאת של האדם, תופס את המקום שלו. הוא יודע שזאת הנישה שלו, ומתוכה הוא יכול להשפיע על כל האנושות. ואז שם הוא ראוי ורצוי. כך אנחנו מגיעים לשלמות קומת האדם, שזו הדרגה הרביעית של התפתחות החומר, שאנחנו אותה צריכים להרכיב, להקים בעצמנו. (הרב מיכאל לייטמן, "מקובלים כותבים", חיבור, חלק 3)  

כל החיבורים שאנחנו עושים, 
בכל שטחי החיים, בכל המישורים, אינם לטובתנו. 
כי חיבור הוא המצב המתוקן 
של החברה האנושית, או האומה.
והוא נעשה רק על ידי האור העליון, 
בהקדם חיסרון מצד אותה אומה או קבוצה.
(הרב מיכאל לייטמן, ערוץ "חכמת החיבור" - חיבור אגואיסטי) 

 
חיבור נכון
(ערוץ "חכמת החיבור")
בעולם מחובר כל בני האדם יחיו כמשפחה אחת, בערבות הדדית, בחיבור הדדי, בעזרה הדדית.

"אדם" - נקרא הצורה הפנימית שישנה בחיבור
(הרב מיכאל לייטמן בתוכנית "מקובלים כותבים", חיבור, חלק 4)

מקובלים כותבים , חיבור, חלק 4
חיבור זה סוד החיים, יסוד החיים
"חיבור זה לא קוד, אנחנו רואים שזה בעצם הכוח העיקרי של החיים. כמה ובאיזו צורה שהחלקיקים מתחברים, המולקולות וכולי, אז בהתאם לזה יש לנו מהות חיים חדשה ומתקדמת. חיבור זה סוד החיים, יסוד החיים.
[...]
"אדם" זה חיבור חדש. "אדם" זה לא האדם שאנחנו רואים, אתה אני ועוד, אלא כמו שכתוב, "אתם קרויים אדם" ולא אומות העולם. מה זאת אומרת? ש"אדם" נקרא הצורה הפנימית שישנה בחיבור. זה לא לפי החלבון הזה שכך יש לו איזושהי צורה, כמו שאנחנו רואים בעולם הזה בני אדם, אלא "אדם" אנחנו מגדירים כייצור, לא בצורה גופנית, לא חומרית, אלא זו דמות, חיבור בין הרצונות, כוונות, מחשבות, תכונות, כל מה שהוא צריך, החיבור הזה בסך הכול יהיה דומה לא-לוהים, שזה כוח השפעה.
[...]
מי שכבר יודע לאן אנחנו מתפתחים, הוא יודע על ידי מה הוא יכול להמתיק את החיים שלו. על ידי כך שהוא יתחבר עם האחרים, לצורה המקסימלית ככל האפשר שתהיה דומה לצורת האדם הראשון, להשפעה. הוא ירצה להיות מחובר עם האנשים האחרים שנמצאים בהשפעה הדדית, בנתינה הדדית, בידידות, ב"איש את רעהו יעזרו", בערבות. אז האדם הזה ידע, שבצורה כזאת הוא שומר על עצמו, ומגיע לצורה הטובה ביותר שיכולה להיות." (הרב מיכאל לייטמן בתוכנית "מקובלים כותבים", חיבור, ח' 4)


נִתְחַבֵּר יַחַד

"אִם נֵאוֹת אַתָּה
לְהִתְחַבֵּר עִמִּי
בְּדֶרֶךְ אֶחָד,

נֵלֵךְ וְנִתְחַבֵּר
יַחַד.

וְאִם לֹא,
קַח דַּרְכְּךָ
וָלֵךְ".

אָמַר לוֹ:
"וַדַּאי כְּנֶגְדְּךָ
הָלַכְתִּי,

כֵּיוָן
שֶמָּצָאתִי אוֹתְךָ,
אֵלֵךְ אַחֲרֶיךָ
וְנִתְחַבֵּר יַחַד".

ספר הזוהר, פרשת שמיני, מאמר: "בתורה נברא אדם", אות י'

 
"אדם" - זה חיבור חדש
(הרב מיכאל לייטמן בתוכנית "מקובלים כותבים", חיבור, חלק 4)

חייבים למצוא איך מתחברים,
בלי זה לא מגיעים לשום הצלחה
מתגלה השיטה שהיא נקראת חיבור מעל הניגודים. שהניגודים מתגלים בצורה שלמה מלאה, באגו של כל אחד. כל אחד ממש כיחיד ומיוחד, שאין לו שום קשר עם האחרים. כל התכונות, הרצונות, המחשבות, הנטיות, הכול בו ממש ייחודי, מצד אחד.
ומצד שני, אנחנו חייבים למצוא איך מתחברים. כי בלי זה לא מגיעים לשום הצלחה. לא בחיי משפחה, לא בחיים חברתיים, ציבוריים, לא בחיים בינלאומיים. והעיקר שלא משיגים את מטרת הבריאה, שהיא הרגשה נצחית, שלמה, בהשגת הא-לוקות.
והאגו שמתגבר ומבדיל כל אחד מאחרים, הוא רק יותר ויותר מעורר שאלה, בשביל מה אני חי, "מה הטעם בחיי"? כי את אור החיים משיגים רק בחיבור.
[...]
כל הניגוד, השנאה, הדחייה, אי ההבנה הם כהתנגדות הכללית, שעל פניהָ אנחנו דווקא בונים את החיבור ועוצמת החיבור היא כעוצמת הפירוד, כך היא יכולה להיות ולא יותר. ובאותם האופנִים של ריחוק, פירוד, ניתוק וניגודיות, כך גם עניין החיבור.
אנחנו לא מוחקים שום דבר ממה שיש בנו. זאת חכמת הקבלה, חכמה, שאנחנו לא מבטלים שום דבר ממה שיש בנו. זו כל חכמת הקבלה - החיבור מעל הניגוד.
[...]
לא חסר לנו כלום, רק להיות מחוברים יחד. גם כדי להשיג בעולם הזה כל טוב, וגם כדי להיות מחוברים לבורא בצורה השלמה. לא חסר לנו כלום חוץ מהחיבור.
חיבור, גם בגשמיות, גם ברוחניות, אנחנו משיגים בצורה שהשפע הרוחני והשפע הגשמי ממלא את כל הרצון שנברא.
[...]
אז הכול תלוי במימוש השיטה. השיטה היא פשוטה, אנחנו צריכים לרצות להתחבר נכון, אבל נכון. זאת אומרת, לבדוק לפני זה, ללמוד, להשתדל בינינו, ואחר כך לפנות לבורא ולבקש ממנו והאור העליון כבר יעשה את העבודה.
חיבור מעל הניגודים, זו בעצם כל העבודה שלנו. (הרב מיכאל לייטמן, 10.02.17)

 
חיבור מעל הניגודים
(ערוץ "ערבות הדדית עולמית")
כל העבודה הרוחנית היא חיבור מעל הניגודים. מצד אחד, רצון מנוגד לאחרים, שקיים בזכות עצמו, ברשות עצמו, שעומד על דעתו בעקשנות כנגד כולם, מלא גאווה וערך עצמו. מצד שני, רצון שמקבל יכולת להתחבר עם כולם על ידי הכוח העליון, בלי לאבד את ייחודיותו וערך עצמו. לחיבור הזה מעל הניגודים צריך להגיע כל אחד ואחד מהנבראים.

הקסם - 
השפעת הסביבה, 
השפעת הסביבה על האדם. 
להבין שאך ורק אם אני מגיע לקשר עם הסביבה, 
בזה אני קובע את השינוי בחיים שלי. 
(הרב מיכאל לייטמן בתוכנית "קבלה למתחיל", 07.10.10)

האדם מכור לחברה
(ערוץ "השפעת הסביבה על האדם")
האדם לפי הטבע שלו משועבד לחברה. התלות הזאת בחברה מיועדת להשגת הרוחניות. כי יש לאדם מבנה כזה, שאם הוא קשור לחברה, החברה יכולה לשכנע אותו בכל דבר. לכן הבחירה היחידה שיש לאדם בחיים, היא מאיזו סביבה הוא רוצה להתפעל. וכל היתר החברה עצמה כבר משפיעה עליו ומכתיבה לו ממה להתפעל ואיך. וכך גם בכל מה ששייך לרוחניות.

מי שכבר יודע לאן אנחנו מתפתחים, הוא יודע על ידי מה הוא יכול להמתיק את החיים שלו. על ידי כך שהוא יתחבר עם האחרים, לצורה המקסימלית ככל האפשר שתהיה דומה לצורת האדם הראשון, להשפעה. הוא ירצה להיות מחובר עם האנשים האחרים שנמצאים בהשפעה הדדית, בנתינה הדדית, בידידות, ב"איש את רעהו יעזרו", בערבות. אז האדם הזה ידע, שבצורה כזאת הוא שומר על עצמו, ומגיע לצורה הטובה ביותר שיכולה להיות." (הרב מיכאל לייטמן בתוכנית "מקובלים כותבים", חיבור, חלק 4)

חיבור רצון ברצון
(ערוץ "אהבת חברים על פי רב"ש")
אהבה איננה תלויה בנו, אלא תלויה באור העליון, שישפיע עלינו ויביא לנו את תכונת האהבה. ואז נתקשר עם החברים. מה זה נקרא אהבה? אהבה זה נקרא חיבור רצון ברצון, שכל אחד משלים את הרצון של הזולת.

מצאת את המצפן הרוחני
 מהו טוב, ומהו רע?
למען אחרים - זהו הטוב, 
למען עצמך - זהו הרע.
הנה, מצאת את המצפן הרוחני

חינוך העולם מחדש
חינוך העולם החדש
האנושות חייבת להבין שהחיבור הוא השלב הבא של ההתפתחות. אם כבר הפכנו למשפחה אחת, לעם אחד, למערכת אחת שבה כולם תלויים זה בזה, אז אין מוצא אחר. אנחנו חייבים לקבל את זה בכל הרצינות. עלינו ללמוד את המערכת הכללית לפי העקרונות המדעיים של הנדסת המערכת, ובהתאם לזה לפתח ולהנהיג את חוקי היחסים ההדדיים בין בני האדם, בין העמים, בין המדינות ובכלל בכל האנושות.
תשאל מדענים מהי מערכת אינטגרלית, והם יסבירו לך: זה אומר שכולם תלויים בכולם, ואף אחד אינו יכול לזוז ממקומו, מבלי שיזיז את כל האחרים. ולכן חייבים לקחת בחשבון את האינטרסים של כולם ללא יוצא מהכלל. בשלב הראשון לא לעשות לאחרים את מה ששנוא עליהם, ובשלב הבא אנחנו מתחילים להפעיל את המערכת בצורה נכונה ויעילה, לפי העיקרון של "ואהבת לרעך כמוך".
עד שלא נקבע כזה קשר הדדי במערכת שלנו, לא יהיו לנו חיים טובים. מיום ליום, בכל מיני צורות אפשריות, יתגלה לנו יותר ויותר המנגנון המקולקל של היחסים ההדדיים שלנו. בדרגת הדומם, חוסר האיזון בינינו יתגלה בצורה של אסונות טבע: התפרצויות של הרי געש, צונאמי, רעידות אדמה, שריפות, שיטפונות, הוריקנים, התחממות כללית, התפוצצויות בשמש… וגם הירח יכול להפוך למקור של בעיות למיניהן.
כך משתקף חוסר האיזון שלנו בדרגת הדומם. הבעיות בדרגת הצומח יכולות לגעת ביבול. כמו שכתוב על מכות מצרים, מסופר שם בצורה אלגורית על סוגים שונים של אסונות בדרגות הצומח והחי, עד שהמצב יגיע לדרגת האדם.
ולכן אנחנו חייבים, מצד אחד, לקבל על עצמנו את החוק האינטגרלי, דווקא בצורה של חוק, ומהצד השני, להפעיל כמה שיותר מהר את מערכת החינוך, כדי להסביר לבני האדם מדוע החוק הוא כזה, מדוע אנחנו חייבים לקיים אותו וכיצד לעשות זאת.
האבטלה בעולם המודרני חובקת מיליונים רבים. חוץ מזה, קיימת אבטלה סמויה. ויהיו עוד רבים שיפסיקו לעסוק בדברים שרק הורסים את הטבע, או בייצור נשק וכדומה. כולם יעבדו בתחום ההסברה. ובסופו של דבר, כל אחד יספק לאחרים את הדברים ההכרחיים.
וזה מה שדרוש לנו: לייצר את מה שהכרחי עבור כל אחד, ולחלק לכולם, יחד עם החינוך. כל אחד צריך לקבל את "המנה החינוכית" שלו ואת המנה של הדברים ההכרחיים לקיום. זאת תהיה משימתה של הממשלה העולמית ושל כל המערכת הכלל אנושית.

הרב"ש
הרב ברוך שלום הלוי אשלג
רב"ש הוא המקובל היחידי
שכתב לנו בצורה שיטתית, מטודה איך לחבר את הקבוצה, שביישומה אנחנו מגיעים למימוש הרוחני ונפתח הכל
"רב"ש הוא המקובל היחידי שכתב לנו בצורה סיסטמאתית כזאת, שיטתית, מטודה איך לחבר את הקבוצה, איך לעשות בקבוצה ישיבות חברים, איך אנחנו צריכים להתייחס זה לזה, איך אנחנו צריכים להתייחס לבורא מתוך הקבוצה. זאת אומרת, כל העבודה הקבוצתית, שעכשיו כל האנושות זה כמו קבוצה אחת צריכה לאט לאט להגיע אליה העבודה הזאת, הוא בעצם יסד.
ודאי שגם לפניו היו מקובלים עושים את זה, אבל הוא שִכתב את זה, הוא עשה את זה בשבילנו, הוא סדר את זה בצורה כזאת שממנו והלאה אנחנו בטוח יכולים לממש את הדבר הזה בינינו. ואני כתלמיד שלו, כעוזר שלו, מזכיר שלו עד יום האחרון שלו ממש, אני יודע שזה כך. שמה שהוא השאיר לנו זה מה שהוא השאיר לנו עבודה פרקטית שביישומה אנחנו מגיעים למימוש הרוחני ונפתח הכל." (הרב מיכאל לייטמן בתוכנית "שלבי הסולם", כנס "קבלה לעם" העולמי - החיבור בינינו 29.07.10)

כתבי רב"ש

תנאי לגילוי - חיבור
(ערוץ "בורא - בוא וראה")
כל המטרה היא איחוד וחיבור. חיבור הוא התנאי הכללי לכל גילוי. לכן כל המילים וכל הכינויים הם רק הגדרות באיזה צורה צריך להיות אותו הכלי של המלכות המאוחדת.

אנחנו לא כל כך מבינים 
שהחברה היא אמצעי להשגת העולם הרוחני,
כי כדי לעבור מעולם לעולם, זהו האמצעי היחידי.
(הרב מיכאל לייטמן, 02.09.16)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה